Live from NZ! - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van YCE - WaarBenJij.nu Live from NZ! - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van YCE - WaarBenJij.nu

Live from NZ!

Door: YCE

05 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Kia Ora, daar zijn we dan. Live from NZ.

Na een lange vliegreis, die goed is verlopen, zijn we zondagavond om half 12 geland in Auckland. De paspoortcontrole en de scan verliepen vlekkeloos. We waren bijna bij de Exit tot er een hond bij Celly kwam snuffelen. En stil ging zitten. Celly moest mee met de security. Gelukkig, niet lang. Vanwege een banaan die in haar rugzak had gezeten werd ze er door snoopy dog uitgepikt. Vervolgens bracht The yellow bus ons naar het hotel en daar hebben we nog iets gedronken. Om half twee gingen onze lichtjes uit.

Maandag 4 feb.
Goed geslapen. Ontbijten, uitchecken en de campervan ophalen. Er is een flinke wachtrij. Duur zeker twee uur. Nou die 2 uur werden er uiteindelijk 5. Shitzooi. Daarom pas om 4 uur kunnen vertrekken naar Whitianga. Ligt op het schiereiland Coromandel. Mooie route. Veel groen en veel vogeltjes on the road. En veel bochtwerk. Hebben twee keer noodstop moeten maken. Was niet helemaal fit. Uiteindelijk komen we om half 8 op de camping aan. Snel wat brood halen. Met een bakkie leut is dat ons diner. Maar wel lekker buiten bij ons tiny huiske.

Dinsdag 5 feb.
Goed geslapen. Ontbijten en proberen Britz te bellen. De airco doet het niet. Helaas krijgen we geen verbinding. Dan maar op weg naar Whitianga voor de boodschappen. Moeten flink inslaan. Hebben nl helemaal niets in huis. Daarna nog wat inslaan bij the red warehouse en terug naar de campjng. Celly en ik gaan met een schep een gat op het strand graven. Nee we zijn geen duitsers. Wanneer het eb is kun je een gat graven. Dit zijn warm water bronnen. Wordt 60/70 graden. Ons eerste gat is gewoon koud water. Maar als twee slimme meiden pikken we een gat van iemand anders. En dat is lekker werrum. Samen zitten we aan ons Hellemondse gat met onze voetjes in het warme water. Bizar. Na een grondige peeling lopen we terug. Nog even op een bankje genieten van de zon en dan terug. Borreltijd, dagboek bijwerken en eerste verslag typen. Morgen gaan we op weg naar Rotorua.